Kamieńczyk 2010 - Pociągiem w Sudety

Kampania „Pociągiem w Sudety – KAMIEŃCZYK 2010” przeprowadzona została
w okresie od marca do listopada 2010 roku. Realizacja działań promocyjnych była możliwa dzięki współpracy z Samorządem Województwa Wielkopolskiego, a także samorządami lokalnymi położonymi wzdłuż linii kolejowych z Poznania przez Wrocław do Kudowy-Zdroju  i Szklarskiej Poręby. Projekt dotyczył przybliżenia potencjalnym pasażerom połączeń kolejowych, informacji o tanich, bezpośrednich pociągach osobowych „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC”, a także atrakcji turystycznych miejsc położonych na terenie uczestniczących w projekcie samorządów, w tym zwłaszcza sudeckich kurortów.

Projekt realizowany w roku 2010 był kontynuacją działań mających miejsce w latach poprzednich, w których połączenia kolejowe o nazwach „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC” były reklamowane zgodnie z ideą porozumienia podpisanego w czerwcu 2007 roku w Kłodzku – tj. Deklaracji Sudeckiej. W myśl porozumienia – zawartego przez Samorządy Wojewódzkie Dolnego Śląska i Wielkopolski oraz kilkanaście samorządów lokalnych położonych wzdłuż ciągu linii kolejowych z Poznania przez Wrocław do kurortów sudeckich w Kotlinach Jeleniogórskiej i Kłodzkiej – pociągi te zostały utworzone w rozkładzie jazdy pociągów w 2008 roku. W momencie utworzenia pociągi „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC” były połączeniami w taryfie osobowej, kursującymi przez cały rok, przez co oferta ta była łatwo dostępna dla pasażerów.

Połączenia powstały poprzez złączenie relacji krótszych pociągów regionalnych, dofinansowanych przez samorządy wojewódzkie Dolnego Śląska i Wielkopolski. Połączona relacja stała się alternatywą dla droższych pociągów pospiesznych, umożliwiając podróże w dłuższych relacjach np. międzywojewódzkich, bez utraty funkcji typowo regionalnych. Należy zauważyć, że dzięki utworzeniu pociągów „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC” udało się w 2008 roku przywrócić kolejową komunikację pasażerską na jednej z piękniejszych linii górskich w Polsce – tj. linii z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. Dzięki temu pasażerowie podróżujący do kurortów sudeckich takich jak Kudowa Zdrój, Polanica-Zdrój czy Szklarska Poręba zyskali niezwykle atrakcyjny środek transportu. Także z początkiem roku 2010 oferta połączeń na trasach do Kudowy-Zdroju i Szklarskiej Poręby wyglądała podobnie – połączenia „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC” były całorocznymi, bezpośrednimi pociągami łączącymi Poznań i Wrocław z kurortami Kotlin Kłodzkiej i Jeleniogórskiej. Pociąg „KAMIEŃCZYK” kursować miał codziennie w pełnej relacji, „SZCZELINIEC” codziennie miał kończyć bieg odpowiednio w Kłodzku i Jeleniej Górze, natomiast w sezonie turystycznym miał kursować w pełnej relacji do Kudowy-Zdroju
oraz Szklarskiej Poręby Górnej.

Niestety z przyczyn nam nieznanych na przestrzeni kilku miesięcy 2010 roku decyzją organizatora przewozów na Dolnym Śląsku tj. Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego zlikwidowano połączenia bezpośrednie do kurortów sudeckich (skrócono relacje połączeń), zmuszając pasażerów do przesiadek we Wrocławiu czy Jeleniej Górze na kierunku do Szklarskiej Poręby oraz całkowicie uniemożliwiając dojazd pociągiem do miejscowości położonych na górskim odcinku Kłodzko – Kudowa-Zdrój wprowadzając tam tzw. Kolejową Komunikację Zastępczą (autobusową).

Według ogłoszonego z końcem 2009 roku rozkładem jazdy pociągów połączenia „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC”, według założeń mające funkcjonować do grudnia 2010 roku, złożone są z dwóch grup wagonów bezpośrednich złączanych i rozłączanych we Wrocławiu i kursujących do Szklarskiej Poręby przez Wałbrzych i Jelenią Górę oraz do Kudowy-Zdroju przez Strzelin i Kłodzko. Pasażerowie chętnie korzystali z pociągów „KAMIEŃCZYK” i „SZCZELINIEC”, czego dowodem mogą być wyniki pilotażowych badań frekwencji, przeprowadzanych w ramach niniejszego projektu – wskazujące na częste przepełnienie panujące w składach pociągów, zwłaszcza w okresach szczytów komunikacyjnych. Niniejsza kampania marketingowa została zrealizowana według powyższych założeń – obowiązujących w momencie jej startu. Mamy nadzieję, że działania podjęte przy pomocy niniejszej kampanii mają szansę przyczynić się do dalszego wzrostu popularności „KAMIEŃCZYKA” i „SZCZELINCA”
oraz ich dalszego istnienia na rynku połączeń pasażerskich.

Ulotka Kamienczyk2010a Ulotka Kamienczyk2010
Plakat Kamienczyk2010

Samorządy biorące udział w projekcie:

  Wielkopolska

wlkp

  Kudowa Zdrój

h_kdzd

 

 Polanica Zdrój

h_plzd  

 

 

Powiat Kłodzki

h_pwkl

 

    Szklarska

      Poręba

h_szpr 

 

        Luboń

hc_lubn





 


Dokumenty:

>>do góry